úterý 12. listopadu 2013

* Vegetariánské kuličky


Občas je dobré si na chvíli odpočinout od masa, takže když jsem si minulý týden chystala potréninkový oběd, rozhodla jsem se (a vlastně i musela vzhledem k nedostatku potřebných surovin) vykouzlit na talíři něco ze své hlavy. Byla to improvizace nad všechny improvizace světa, ale nakonec se vydařilo. Ochutnáte i vy tyto bezvadné vegetariánské kuličky?

Na 1-2 porce budeme potřebovat:
  • cca 90 g kuskusu
  • 100 g šmakouna (1 ks v případě, že máte krabičku, kde jsou 2 ks)
  • 2 bílky
  • mražený špenát
  • 2 stroužky česneku
  • bazalku
  • sladkou papriku (koření)
  • sůl, pepř

Nejdříve si rozmrazíme trochu mraženého špenátu a uděláme kuskus (já vždy zalívám horkou vodou v jednou takovém množství, jako mám kuskusu, a nechám odležet cca 5 minut pod pokličkou).
Mezitím si do misky nahrubo nastrouháme šmakouna, přilejeme 2 bílky, přidáme 2 prolisované stroužky česneku, osolíme, opepříme. Přisypeme bazalku a sladkou papriku. Pořádně promícháme. Přidáme kuskus a opět řádně promícháme.
Troubu si předehřejeme na 180°C. Tvoříme kuličky, které klademe na plech vyložený pečicím papírem. Pečeme cca 25-30 minut, záleží na vaší troubě. Zkrátka kontrolujte, dokud nebudou kuličky krásně pevné.

Dobrou chuť!
Kriss

13 komentářů:

  1. Mňam, úžasný :)) Akorát špenát opravdu nemám ráda, i když jsem se ho několikrát učila jíst.. nejde to. Tak bych tam nasekala sušená rajčata. To musim zkusit :))

    OdpovědětVymazat
  2. Ty vypadají skvěle, jakékoliv kuličky můžu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dokonalá kombinace chutí! nikdy by mě nenapadlo něco takovéh vytvořit, jsi úžasná :) děkuju za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  4. akorát bych tam ještě šoupla hrášek, ten musí být prostě všude:D

    OdpovědětVymazat
  5. Od masa odpočívám celoživotně =) A tohle vypadá fakt moc dobře ;) A na mě bych dala klidně česneku o 300% víc :D

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadají skvěle! Škoda, že tady šmakouna neseženu, musím počkat, až budu doma...

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezký recept, jsi nápaditá! Kuličky jsme ještě nedělala, ale ty tvoje vypadají hezky a chutně. Já bych ještě do nich přidala parmazán :)
    jaké byly konzistence uvnitř??

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají úžasně Kriss !!! Ty bych si teď dala ! :D
    Super recept !

    OdpovědětVymazat
  9. šmakoun mi chybííííí tady :D já dělala podobné, akorát s tuňákem, toho tu mají :D

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkná věta: Odpočinout si od masa:) Určitě tělo bude vděčné, já se stravuju převážně rostlině a tohle se mi taky líbí

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to určitě vyzkouším, díky za recept ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)