středa 20. listopadu 2013

* Posilte svoje zdraví!

 

Chcete udělat něco dobrého pro své tělo? Chcete posílit svoje zdraví? Potom si přečtěte dnešních 10 tipů na potraviny, které vám s obojím pomohou. Celý tento seznam plus další rady na posílení zdraví najdete v listopadovém čísle časopisu Fitness, které je aktuálně v prodeji. :))

Měli jste včera divokou párty, na které jste svým játrům dali vzhledem k množství vypitého alkoholu pořádně zabrat? Vyzkoušejte artyčoky, které pomáhají s detoxikací jater.

Věděli jste, že se wasabi přidává často do sushi z nějakého konkrétního důvodu? Wasabi totiž účinně bojuje proti otravě jídlem. Není novinkou, že ne vždy taková syrová ryba musí být opravdu kvalitní natolik, aby váš žaludek nepotrápila. 

Máte chuť na sladké? Zažeňte ho celerem, který vaše chutě zažene, a zároveň vám pomůže s poklesem hladiny cukru v krvi.

Jste-li astmatici nebo máte problémy spojené s artritidou, vyzkoušejte špenát. Ten totiž obsahuje vitamin C a beta-karoten, které pomáhají se zmíněnými potížemi.

Trápí vás žaludek? Uvařte si třeba zázvorový čaj. Zázvor totiž obsahuje tzv. gingerol, který potlačuje zvracení a nevolnost

Pokud potřebujete dobít energii, zkuste sáhnout po tuňákovi. V této rybce je totiž obsažen tyrosin, který najdeme mimo jiné také v řasách, vajíčkách, fazolích, tofu, jogurtech a mořských plodech. Jedná se o aminokyselinu, která se v těle změní na dopamin, energizující neurotransmiter.

 

Máte-li rádi pálivé papričky, dobře jedině pro vás a obzvlášť pro vaše tělo. Přínosem těchto pikantních potvůrek je fakt, že tlumí bolest. Proč? Chemická látka kapsaicin, která je v papričkách obsažena, snižuje hladinu látky přenášející informace do center bolesti.

Nastartuje již ráno svůj organismus jablkem. To má v sobě obsaženo stopový prvek bor, který vás údajně nakopne po ránu více než káva. Kromě jablek najdeme bor také v avokádu, hruškách, rajčatech, hroznovém vínu a oříškách.

Nezkrotné chutě k jídlu zná snad každý z nás. Zkuste je potlačit ananasem či cukrovým melounem. Tyto druhy ovoce efektivně potlačují chuť k jídlu, protože obsahují velké množství živin. Díky tomu, že jsou bohaté na vodu, dojde k pocitu nasycení.

Patříte-li mezi milovníky brokolice, rozhodně nešlápnete vedle, pokud si ji dáte k obědu či večeři. Brokolice totiž snižuje riziko rakoviny, stejně tak jako další zelenina z čeledi brukvovitých (pokud si ještě něco málo pamatujete z přírodopisu, jistě si vzpomenete, že mezi další druhy této zeleniny patří např. zelí, kapusta, květák, kedlubna a další). Pro optimalizaci účinků je vhodné tuto zeleninu konzumovat denně.  


Hezký den vám všem!
Kriss

11 komentářů:

  1. Miluju wasabi a jalapeno papričky mi snad nesmí chybět v žádném jídle...
    Tak nějak všechno z výše zmíněných potravin jím a mám je ráda...
    Téééda budu zdravá jako řípa a budu tu tedy minimálně do 150 :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za super článek, Kriss:-)
    Tento druh článků mám moc ráda.
    Pěkný den

    OdpovědětVymazat
  3. Tak brokolici miluju a tuňáka si taky ráda dám, takže parádička :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ty pro ten časopis píšeš? Já se teď snažím o očistu jater, tak bych mohla taky přihodit artyčoky.

    OdpovědětVymazat
  5. Hmm, ananasem se cpu v práci horem dolem, ale chuť k jídlu mi moc nepotlačuje:-D

    OdpovědětVymazat
  6. Zrovna o tomhle jsme si povídali v biologii :), zajímalo by mě, jestli ta brokolice je fakt tak zázračná. Ale mám ji moc ráda stějně jako hlávkové zelí, kapustu a květák, který mám často. A zázvor s jablíčky teďka vedou :)

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný článek ! Takové zajímavosti naprosto miluju. :)
    S tím celerem je to drsné ! Já bych ho asi nesnědla jen tak :D
    Zázvor je opravdu skvělý jak na nachlazení tak na nevolnost. Vždycky, když jedu někam daleko autobusem hned si beru zázvorové žvýkačky nebo tabletky :)

    OdpovědětVymazat
  8. Zázvor mám moc ráda, používám ho spíš na nachlazení, ale i od nevolnosti mi už parkrát pomohl. A brokolice tak patří mezi moje oblíbence, stejně jako jablka :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělý nápad na článek!:)
    artyčoky jsem teda ještě nejedla :) celer nesnáším, vytahovala jsem ho i z bramborového salátu :D
    zázvor, tohle jsem o něm teda netušila, další důvod proč si z něj dělat čajíčky!:)
    brokolici miluju stejně jako jablka a jako Lenča :D

    OdpovědětVymazat
  10. :-D kdyz mam na neco chut tak mi tezko pomuze celer :-D jinak zajimave tipy..vsechno se v mem.jidelnicku objevuje az na artyocky ty jsem nikdy.nejedla :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Jé, parádní článek :-) zázvor je prostě zázrak! As tim celerem nevim nevim :-D Budu muset vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)