sobota 30. listopadu 2013

* Proteinová nálož + bonusový tip




V dnešním článku bych se s vámi ráda podělila o své vlastní zkušenosti s proteinovými prášky a tyčinkami, které jsem do dnešního dne stihla ochutnat. Nečekejte sáhodlouhé recenze (ale však vy už mě znáte a víte, že si na extra dlouhé opěvování produktů holt nepotrpím), nicméně doufám, že vám můj názor třeba pomůže při případném rozhodování v případě, že byste zrovna o nějaké koupi proteinu či proteinových tyčinek uvažovali. Nezapomeňte se mi v komentářích pochlubit, které výrobky jste vyzkoušeli vy, a jak vám chutnaly. :))



PROTEINOVÉ PRÁŠKY

Professional WPC 80 od Extrifitu 
Mým úplně prvním proteinem byl tento kousek. Naprosto poprvé jsem si ho objednala díky akci u Monči, a to hned v několika příchutích, které jsem zkrátka musela chtě nechtě ochutnat. Vyzkoušela jsem tedy jahodový, banánový, vanilkový, čokoládovo-kokosový a od přítele také trochu borůvkového. Nejvíce mě oslovila příchuť banán a čokoláda-kokos. Chuť pro mě nebyla klasickou umělinou, takže mi vyhovovaly po všech stránkách. Z hlediska příchutě bych nezatracovala ani jemnou vanilku. Proteiny byly mírně pěnivé, banán o něco více. Cena, za kterou jsem pořídila malý 250 gramový pytlíček se pohybovala kolem 150 Kč.

Professional CFM Iso 90 % od Extrifitu 
Značky Extrifit jsem se držela i při koupi dalšího proteinu, a ani tentokrát jsem neexperimentovala v příchutích a zvolila si čokoládu. Mylně jsem se domnívala, že to bude stejná chuťovka jako příchuť čoko-kokos, protože tato čokoláda mi absolutně nesedla. Mé chuťové buňky protestovaly, takže jsem po spotřebování poloviny krabice musela protein předat někomu dalšímu, aby se můj žaludek konečně zklidnil. Následovala tedy již osvědčená příchuť banán, která mi sedla mnohem více (holt banán nic nenahradí :)). Občas mě v posilovně štvala ta pěnivost, plno pěny a voda až naspodu, ale zvládala jsem to úspěšně, palačinky, muffiny i další výtvory s tímto proteinem byly skvělé, takže mu nemohu nic vytknout (snad až na tu pěnivost). Dvoukilové balení jsem tehdy pořídila za cca 1100 Kč, už si to nepamatuji přesně. 

IsoPrime CFM Whey Protein Isolate od Amixu 
Vážení, abych to vše uvedla na pravou míru, tak tento článek vznikl vlastně na základě mého nově zakoupeného proteinu, a to IsoPrime CFM od Amixu příchuť lesní plody. Původně jsem chtěla napsat recenzi jen na něj, ale až poté mě napadlo, že bych mohla shrnout své dosavadní zkušenosti se všemi proteinovými výrobky. Teď ale zpět k této dobrotě. Čtete správně, je to zatím ten nejlepší protein, který jsem měla možnost ochutnat, a že těch příchutí nebylo zrovna málo. Máte rádi jahodový či malinový pudink? Tento protein chutná naprosto stejně. Nemusím ani zmiňovat, jak výborné jsou muffiny s tímto ovocným proteinem. Líbí se mi jeho velmi jemná chuť i vůně, tím si mě získal hned na první ochutnání (a očuchání :)). Navíc je díky vysokému obsahu bílkovin dokonalým doplňkem do diet a při rýsování, takže má volba byla jasná. Jednu dvoukilovou piksličku jsem pořídila za 1260 Kč.




PROTEINOVÉ TYČINKY

Excelent od Nutrendu 
Tuto proteinovou tyčinku jsem vyzkoušela díky příteli, který si ji dříve často kupoval. Tuším, že ta větší vyšla na cca 45 Kč. Ochutnala jsem jen tu čokoládovou s oříšky, která mi moc chutnala. Nutrend ji navíc nabízí hned v několika příchutích, a to kromě již zmiňované čokolády také v příchuti ananas + kokos, marcipán + mandle, vanilka + kokos, černý rybíz + brusinka, limetka + papája. Tato tyčinka obsahuje 24 % bílkovin a 43 % sacharidů. Zakoupit ji můžete v menší (40 g) či větší (85 g) variantě.

Muscle protein bar od Nutrendu 
Koupila jsem si ji jen jednou, a to jahodovou. Chuť byla super, akorát mi trochu vadily tvrdé kousíčky (dočetla jsem se, že to byly cereální crispies :)), které mi lezly do zubů. S obsahem bílkovin je na tom tato tyčinka o 2 % hůře než předešlá Excelentka, nicméně obsahuje 10 vitamínů, které podporují imunitu. Prodává se v 55g balení.

Well Mix Sport z Rossmannu 
Za pár kaček, a přitom tak chuťově delikátní záležitost. Vyzkoušela jsem vanilkovou, banánovou a čokoládovou příchuť, a rozhodně bych po chuťové stránce ani jedné z nich nic nevytknula. Když na ni začátkem roku (mám špatnou paměť, takže si nejsem jistá, zda to byl opravdu začátek roku :)) byla akce v drogerii Rossmann, kdy jste koupili 2 tyčinky za cenu jedné, neodolala jsem a nastřádala si jich pár do zásoby. V jedné tyčince najdete 14 g bílkovin a téměř 20 g sacharidů.

Das gesunde plus z DM drogerie 
Tato tyčinka byla jednou z prvních, kterou jsem ochutnala. Její cena se pohybuje kolem 17 Kč, nemýlím-li se, a najdete ji v prodejnách drogerie DM. Zakoupit si můžete banánovou či v příchuti cookies, další varianty jsem nezaznamenala. Chuťově mi vyhovuje, nicméně ta konzistence je nic moc, protože je tyčinka dost měkká. Nosila jsem ji často v kabelce pro případ nouze a většinou se mi zdeformovala, teplo nesnáší moc dobře. Jíst se dala i tak, pokaždé jsem ji z toho obalu nějak seškrábala, ale někomu by to mohlo trochu vadit.




Tip na závěr
Nedá mi to se vám nepochlubit se svým posledním úlovkem. Všechny ženy teď pořádně zbystří. Možná, že už jste novinku v podobě NANO shakeru zaznamenaly dávno, nicméně já si svého oranžového kamarádíčka objednala teprve před pár týdny. Barevná provedení jsou naprosto božská, viz úvodní foto článku. Ke mně přicestoval oranžový shaker, který mě fascinuje nejen svým vzhledem, ale také dokonalým provedením. Holt zmenšená verze se vejde snad do každé kabelky, takže na cestování ideální. :)) Občas už mě štvalo, když jsem si protein chtěla dát ke svačina, a musela jsem z batohu tahat klasický shaker, který mi zabíral dost místa (jako by nestačily ty krabičky s tunou jídla na celý den). Ale dost keců. Proč je vlastně tak super? Nenarvete do něho neskutečných 700 ml tekutiny, protože je poloviční. Vejde se do něj tedy 300 ml, což je na namíchání proteinu postačující (většinou míchám totiž ve 200 ml vody, takže mám 100 ml ještě k dobru). Kromě toho má jen 14 cm na výšku, což mi osobně přijde roztomilé. :)) Poté už je od toho klasického naprosto nerozeznatelný, protože obsahuje víčko, které není součástí uzávěru, tzn. že ho můžete bez problémů odšrobouvat, ale bacha, ať ho neztratíte :), a sítko pro lepší rozmíchání prášku, které už je samozřejmostí. Výrobce uvádí, že shaker je nerozbitný, vhodný do mikrovlnky, ledničky či mrazáku, neobsahuje žádné toxické materiály (vyroben je z kvalitního polypropylenu) a do vaší kabelky nepropustí ani kapku vody. Cena okolo 75-80 Kč. Kdo se tímto malým kamarádem pyšní také? :)) 




Již v úvodu jsem vám psala, abyste se nebáli vyjádřit svůj názor. Takže jaké proteinové prášky/tyčinky jste vyzkoušeli, a jak vám šmakovalo? :))

Hezkou sobotu vám všem!
Kriss

17 komentářů:

  1. Já jsem měla myslím párkrát tyčinku od nutrendu, ale nevím jestli byla proteinová :D
    Můžu se zeptat na co je protein dobrý a má se dávat před sportem/nebo na svačinu/lepší než musli tyčinky/jako sladkost? Promiň, vůbec se v tom nevyznám.
    PS: Některé ty excellent jsem viděla obalené v čokoládě/jogurtu nevadí to? :-))
    Hezký článek, obzvlášť pro takové laiky jako já :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky by mě to zajímalo, stejně jako Káju :) Vůbec se nevyznám v těch proteinech. To dodává energii nebo jak ? :-) Předem děkuji Kriss :-)

      Vymazat
    2. O proteinu jsem již článek psala, viz http://fitkriss.blogspot.cz/2013/01/proteinovy-prasek.html
      Snad tam najdete všechny potřebné informace. :))
      Jinak čokoládou či jogurtem jsou tyčinky potřeny jen slabě, takže si nemyslím, že je to nějaká hrůza. ;)

      Vymazat
  2. Me by treba zajimalo jestli tyhle proteiny telu spis neskodi. Jak moc prirodni a pro telo stravitelne slozeni to ma? Rada bych prave neco takoveho vyzkousela, ale bojim se ze me to spis uskodi. Kde jsi poridila ten IsoPrime CFM Whey Protein Isolate od Amixu ? Dekuji za odpoved. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kompletní složení toho proteinu od Amixu nalezneš zde: http://shop.kulturistika.com/sportovni-vyziva/amix-nutrition-isoprime-cfm-whey-protein-isolate/
      A určitě si nemyslím, že by to tělu nějak škodilo, ba naopak. Já měla v minulosti dost velký problém s dostatečným příjmem bílkovin, s čímž mi protein skvěle pomohl. Slouží totiž hlavně pro doplnění bílkovin a navíc je vhodný, pokud člověk posiluje, protože pomáhá s regenerací, pomáhá budovat svalovou hmotu a další. Více informací o proteinu kdyžtak na odkazu, který jsem psala výše holkám. ;)

      Vymazat
  3. můžu se zeptat, kde jsi koupila ten nano šejkřík?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Shaker jsem kupovala zde: http://shop.kulturistika.com/sportovni-vyziva/nano-shaker-300ml/?ms_id=123

      Vymazat
    2. Ja je kupovalařímo od kulturistky Katky Kyptové, tehdy to byla novinka a jinde nebyly k sehnání.

      Vymazat
  4. Nano mám 2 růžové už nějakou dobu, jsem s nimi moc spokojena a nosím si v něm mléko do práce. Teď je využiji do posilovny na proteiny.:-). Proteiny používám od Sunwarior a Iswari.

    OdpovědětVymazat
  5. Za proteinový článek jsem moc ráda:-)
    Pomalu mi totiž dochází mé dosavadní zásoby proteinu a začínám se koukat po nějakém novém. Chci zkusit něco nového:-) moc mě zaujal ten IsoPrime CFM Whey Protein!
    Já mám tedy protein od Delite Protein a příchuť jahoda-bílá čokoláda. Nemůžu posoudit s ostatními jelikož je tenhle protein můj první, ale moc s ním spokojená nejsem. Čekala jsem od chuti více. Vlastně jenom čekám, až dojde, ať si můžu koupit nový - a tentokrát zkusím příchuť banán, mňam.
    Kdy doporučuješ jíst proteinové tyčinky? nevím kdy je zařadit do jídelníčku. Zkoušela jsi dělat domácí verzi?

    OdpovědětVymazat
  6. Skvěle sis to načasovala, zrovna se poohlížím po proteinu!:) teda už docela dlouho, jen se nemůžu rozhodnout :D
    od Amixu mám gainer, je to dobrá značka :) jen je mi líto dávat tolik peněz :D
    Tyčinky mám taky ráda, ale dávám si je jen výjimečně. Kdyby byla v Rossmanu ta akce znova, nakoupím si zásoby, to je jasné!:D z DM mi chutná, ta konzistence mi právě vyhovuje :) jednou jsem si ji nakrájela na kostičky jako zákusek:D
    Ten shaker je dokonalý <3 taky využiju max 300 ml, takže by mi stačil, i když teda těsně :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ten nano shaker je parádní! Ten musim mít :D asi si napíšu Ježíškovi :-)
    Díky za přínosný článek, zrovna mam v plánu koupit si protein - konkrétně Celluror COR-performance, ale pořád jsem se ještě neodhodlala ho objednat. Tyčinky si dávám jen v nejnutnějších případech a měla jsem zatím jen ty z DM. :)

    OdpovědětVymazat
  8. já teda proteinové tyčinky vůbec nejím..nevím, čím mě tak odpuzují, prostě se jim obloukem vyhýbám :D A ten nano shaker vypadá úžasně! :)

    OdpovědětVymazat
  9. proteinovou tyčinku si kupuji akorát na cesty, kdy vím, že toho moc nepojím.
    protein mám doma jeden a mám sto chutí do hodit do koše - 100 % Whey Protein Professional, příchuť čokoláda & kokos
    nejdříve mi chutnal, ale teď fakt ne a navíc je příšerně sladký. Sladké mám ráda, ale tohle je i na mě moc :( Tak to přidávám do sladkého, když něco peču..

    tofu prsty jsem dělala doma - tofu jsem hodila do těstíčka z koření, bylinek, vody a lžičky mouky, obalila v polentě a dala péci na sucho do trouby :)
    výborný!

    OdpovědětVymazat
  10. Tenhle mini shaker je parádní, mám také jednoho doma - žlutého x).. A k těm proteinům, měla jsem čoko-kokos od extrifitu, strašně jsem se na něj těšila, ale zklamal mě. Ale teď jsem otevřela vanilkovou krabici a ten je perfect x)..

    OdpovědětVymazat
  11. Já mám doma růžový (to je moje barva:), teď je dávají k nákupu proteinů jako dárek na kulturistika.com. A navíc mají super nápis I ♥ fitness!

    OdpovědětVymazat
  12. Tyčinku WellMix miluju :) je super. Já jsem si teď objednala protein 100 % Whey :) tak snad bude ok. :) A k tomu shaker I ♥ fitness! :) a ségře k Vánocům protein a shaker + lahev na pití.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)