neděle 17. listopadu 2013

* Mrkvové kapsičky


Znáte ty chvíle, kdy máte práce nad hlavu, školní povinnosti na vás doslova řvou, ale vy si jdete pěkně něco kuchtit jen, abyste pak měli výmluvu? Já to tak v poslední době dělám snad častěji (i když s tím musím skoncovat, toho učiva už se mi nějak nastřádalo), takže zrovna tento týden z toho vznikly krásné a báječné mrkvové kapsičky. Osobně jim nijak neholduji, ale rodina je má ráda, tak jsem vyzkoušela krapet zdravější variantu, a jak jim šmakovalo! :))

Na cca 10-12 kapsiček budeme potřebovat:
  • 200 g špaldové mouky
  • 100 g hladké mouky
  • 150 g změklého másla
  • 250 g mrkve (najemno nastrouhané) 
  • 1/2 prášku do pečiva
  • vejce na pomazání
  • marmeládu/pudink/tvaroh
Z mouk, másla, najemno nastrouhané mrkve a prášku do pečiva vytvoříme rukama těsto. Pokud bude příliš lepit, můžete přisypat ještě mouku. Poté těsto odložíme na cca hodinku do ledničky.
Dáme si rozehřát troubu na 170°C. Odležené těsto si vytáhneme, rozválíme jej a hrníčkem tvoříme kolečka. Doprostřed každého kolečka si dáme marmeládu/pudink/tvaroh (já plnila třešňovou a broskvovou domácí marmeládou) a kolečko přeložíme, aby nám vznikla kapsička. Kraje řádně spojíme vidličkou, aby nám náplň nevytekla. Dáme na plech vyložený pečicím papírem, potřeme rozšlehaným vejcem a pečeme při 170°C asi 20 minut, zkrátka dokud nebudou šátečky dozlatova upečené.

Máte rádi sladké recepty s mrkví?

Dobrou chuť!
Kriss

14 komentářů:

  1. No teda, tak ty se fakt povedly, mrkvové sladké dobroty mám ráda. A náplň mám nejradši tvarohovou :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, tak ty musí být úžasný! Recept si ukládám :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nejdřív jsem si myslela, že to budou slané mrkvové pirožky, ale tohle zní mnohem líp:)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ty vypadají super :) Myslím, že v mém případě by ani rodině moc nezbylo :D

    OdpovědětVymazat
  5. tak kuchtěním si pročistíš hlavu, ne...a pak bueš lépe zvládat jiné povinnosti. Vypadá to moc fobře

    OdpovědětVymazat
  6. Páni, jsi šikovná! Já jsem naposledy dělala mrkvové lívance, ale tohle určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  7. Dala bych si :) jen toho másla je tam požehnaně :D mrkev na sladko jsem ještě nezkoušela, povedly se ti:)

    OdpovědětVymazat
  8. Podarili sa ti, vypadajú krásne. A s učením to mám rovnako.. keď mám toho najviac, hľadám si kadejaké iné veci, ktoré "nutne" musím urobiť skôr. Väčšinou to skončí v kuchyni :D

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadají nádherně, a všechno s mrkví (no dobře, hlavně dort...:D) miluju!
    a taky jsem moc ráda, že jsi vyzkoušela "moji" vánočku, to mě vždycky moc potěší!:*

    OdpovědětVymazat
  10. Já teda můžu mrkev jak na sladko tak na slano :)

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadají skvěle, ty určitě zkusím, možná jako vánoční cukroví :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Jee ty prodávají u nás v Bazalce:) tak to děkuji za recept:)) teď už si je budu moct udělat sama doma:))

    OdpovědětVymazat
  13. no nazdar! Co jsi to sem zase dala? :D
    Tohle si hned napíšu a musím vyzkoušet, už teď se mi sbíhají sliny :))

    jinak chleba dělám většinou doma, v domácí pekárně. V troubě se mi nikdy nepovedl, vždy to bylo na vysklení okna :D
    smíchám 4x 200 ml hrnek mouky + lžičku sušeného droždí a soli + osmažené asi 4 cibule (občas i česnek) + 2x 200 ml vody (když obyč kmínový chléb tak klidně 100 ml piva + 100 ml vody a přidávám všemožný semínka) :))

    jinak cibulovou bagetu mají třeba v Ternu a v Penny navíc s tím česnekem :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)