sobota 23. listopadu 2013

* Kinder řezy


Nevím, jak vám, ale když se řekne kinder řezy, představím si hned ty bezva slaďoučké čokoládičky, které jsem v dětství tolik zbožňovalo. Cokoliv s nálepkou "kinder" mi evokuje k těm čokoládovým dobrotám od vajíček s překvapením, přes malé čokoládky, čokoládové dobrůtky s tučňáčkem, ultra sladké Maxi "Krále" až po mléčné řezy, které jsem zbožňovala. A protože tento recept je tak trochu náhradou za tyto řezy (zdají se mi více tvarohové než mléčné), rozhodla jsem se s vámi o něj podělit. Je to luxusní mňamka, při které si zavzpomínáte na své kinder časy (a třeba taky ne, haha).

Na těsto budeme potřebovat:
  • 6 vajec
  • 6 lžic špaldové mouky
  • 2 lžíce holandského kakaa
  • 1/2 prášku do pečiva 
  • 5 lžic cukru (klidně přidejte dle potřeby)
 
Na náplň budeme potřebovat:
  • 500 g tvarohu (dávala jsem odtučněný z vaniček)
  • cukr/med/stévii či jiné sladidlo
  • 1 lžičku vanilkového aroma
 
Dáme si předehřát troubu na cca 180°C.
Nejprve si oddělíme žloutky od bílků. Z bílků vyšleháme tuhý sníh. 
V míse si smícháme žloutky s cukrem, poté přisypeme mouku, kakao a prášek do pečiva. Poté pomalu vmícháme všechen sníh. Chvíli trvá, než se sníh zapracuje do těsta, ale chce to trpělivost.
Nachystáme si dva plechy, které si vyložíme pečicím papírem (můžeme každý papír pomazat trochou oleje, ale já to nedělala). Na každý papír si dáme zhruba stejné množství těsta, bude ho opravdu malinko, a pořádně rozetřeme. Dáme péct do vyhřáté trouby na cca 8-10 minut.
Mezitím si připravíme náplň, a to tak, že si tvaroh vyšleháme s cukrem či jiným sladidlem a vanilkovým aroma.
Jakmile nám kakaové pláty vychladnou, opatrně je sloupneme z pečicích papírů. Jeden z plátů si vrátíme na chladný plech a natřeme na něj všechen krém. Poté přiklopíme druhým plátem a dáme vychladit do lednice.

U nás zmizely rychlostí blesku, je to vážně mňamka, takže rozhodně doporučuji je vyzkoušet! 
  
Co dnes pečete vy?

Hezkou sobotu vám všem!
Kriss

23 komentářů:

  1. Přesně na tyhle řezy jsem včera koukala u Marušky na její Rutině a taky se mi hrozně líbily, ráda bych je ochutnala.
    Já dneska nepeču nic, není nápad ani chuť na sladké
    :D.

    OdpovědětVymazat
  2. To určitě vyzkouším, hned jak přijedu domů :-) Vsadím se, že na toto nachytám i zaryté odpůrce zdravé stravy :-D

    OdpovědětVymazat
  3. mňam, řezy vypadají suprově:-). Taky mi "kinder" vybavuje staré dětské časy, kdy jsem jako za odměnu dostávala kinder řezy nebo vajíčka. Jeee, musí to strašně provonit celou kuchyni!

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá bezvadně! Ty bych mohla zkusit, protože ségra se láduje těmi kupovanými :D Ale abych to pak nemusela dělat každej tejden :D

    OdpovědětVymazat
  5. Krásne, vypadajú ako z obchodu! A som presvedčená, že chutia stokrát lepšie. Mne kinder rezy nikdy nešli, zdali sa mi príliš umelé. S domácimi koláčmi je to určite o niečom inom ;)

    OdpovědětVymazat
  6. To budu muset co nejdřív upéct, konečně něco kde není tuna másla :D Já podobné řezy miluju :) Dneska nic nepeču, protože se "učím" matiku (a to že sedím u notebooku je vedlejší :D) a za chvilku odcházím takže není čas. Ale přemýšlela jsem že zítra utvořím něco z tvarohu tak se možná dostane na řadu právě tvůj recept :)

    OdpovědětVymazat
  7. Kinder mléčný řez jsem vždycky nesnášela, něco v něm mi vždycky vadilo, hlavně v té náplni, ale tohle bude určitě super, žádné umělotiny a hned je to o něčem jiném :) já dnes peču housky, zrovna mi kyne těsto a moc se mu nechce, tak snad to klapne :)

    OdpovědětVymazat
  8. já pekla brokolicové, fazolové a kakaové muffiny s oříšky :) ovšem na tyhle řezy to fakt nemá!:)

    OdpovědětVymazat
  9. Jé to není těžký! já si vlastně už dávno chtěla najít recept, ale úplně jsem na to zapomněla, díky:)

    OdpovědětVymazat
  10. mnam!!! tyhle jsem milovala tak zkusim tvojí zdravější verzi !

    OdpovědětVymazat
  11. Jé, vypadají přesně jako pravé kinder řezy :) Jako dítě jsem je milovala. Je skvělé, že se dá udělat i zdravější verze :)

    OdpovědětVymazat
  12. Vyzerajú úžasne ! A milujem blogy s jedlom :)
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  13. vyzerajú fakt dobre, tak vyskúšam, ale bez tej stévie, ja si dám radšej med :)

    OdpovědětVymazat
  14. mňam, tak to určitě zkusím;) kinder čokoládky jsem taky měla strašně ráda...já dnes asi udělám jen dýňové pyré z poslední dýně, co mi zbyla;)

    OdpovědětVymazat
  15. ježiiš já je tak milovala :) díky za recept!!

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to vypadá fantasticky! :) musím někdy vyzkoušet! Je to podobné trošku Míša-řezům, že? :)

    OdpovědětVymazat
  17. Páni, si moc šikovná, z přeslazeného jídla pro děti, udělat takovou dobrotu, určitě vyzkouším, vždycky jsem tyto řezy milovala ♥
    Hezkýden den ;)
    http://healthyfitmodel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  18. Tak to must have! Moc se ti povedly! :)

    OdpovědětVymazat
  19. Nemá někdo zkušenost s tím jak by to mohl chutnat bez cukru? :) Jako nemyslím úplně, jen něčím nahradit. :) :D

    OdpovědětVymazat
  20. Tak to jdu vyzkoušet :)...hned napíšu jak to vyšlo.

    OdpovědětVymazat
  21. Zkoušela jsem a jsou výborné! :) :)
    Ráda bych tě pozvala na give away... :)

    OdpovědětVymazat
  22. Tohle jsem přesně potřebovala!!
    S přítelem mezi sebou rádi soutěžíme a už měsíc závodíme: komu se podaří lepší ozdravený recept klasiky.
    Každý jsme napsali druhému pět svých nejoblíbenějších prasečin a on je má za úkol připravit (mám to těžké, jeho chutě jsou extra přeslazené a tučné). Jelikož jsem už nasbírala dva bodíky za domácí neskwik a cini minis, nehodlám to vzdát a pokud budu řezy stejně dobré jako vypadají na fotce, vypadá to na další bod!
    Moc děkuji za inspiraci!
    Lenka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)