neděle 27. října 2013

* Ovesné muffiny


Stává se, že některé ráno mě napadne v kuchyni při přípravě snídaně trochu zaexperimentovat. To dnešní bylo jedním z nich. Tuctová ovesná kaše mě pro dnešek malinko omrzela, do palačinek se mi také nechtělo, a protože jsem si dneska přivstala, zbyl mi také čas na něco malinko náročnějšího než je zalít vločky a promíchat. Volba padla na báječné ovesné muffiny.

Na cca 9 menších muffinů budeme potřebovat:
  • 80 g ovesné mouky
  • 20 g ovesných vloček
  • 2 bílky
  • lžičku prášku do pečiva
  • 150-200 ml vody
  • lžičku perníkového koření
  • lžičku vanilkového extraktu (nemusí být)
  • 15 g proteinového prášku (můžete nahradit třeba kakaem)
  • příp. cukr/med/stévie či jiné sladidlo

V míse si smícháme ovesnou mouku (= rozemleté vločky), vločky, prášek do pečiva, koření a proteinový prášek (či kakao), příp. ještě něco na doslazení. Přilijeme vodu a vanilkový extrakt a pořádně promícháme, abychom neměli hrudky. Přidáme sníh z bílků a jemně vmícháme do těsta. Těsto dáváme do formiček na muffiny a pečeme při 180°C asi 15 minut.
V závěru můžete dozdobit roztopenou čokoládou, tvarohem, zakysanou smetanou, arašídovým máslem, přikusovat s ovocem apod. Fantazii se meze nekladou. :))

Co jste dnes snídali vy?

Přeji krásné nedělní ráno!
Kriss

19 komentářů:

  1. Krása! Ne, opravdu, mít proteinový prášek, hned se do toho pustím :D doufám, že chutnaly :)

    OdpovědětVymazat
  2. Musím vyzkoušet! Perníkové koření to určitě krásně ovoní :) Na kolik ti to vychází porcí? Tobě možná na jednu, ne? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak píšeš. Všech 9 muffinů padlo za vlast při mé dnešní snídani. :))

      Vymazat
    2. To je paráda, je vidět, že sportující člověk si to může dovolit :) Občas nevycházím z údivu, jak někomu může stačit třeba jen 40g či méně (!).
      Myslíš že když bych taky přidala na vločkách a naopak ubrala na ovoci a oříškách, že budu mít lepší výsledky? (taky posiluji)
      A ty třeba oříšky a tak jíš?

      Vymazat
  3. Krása :-) Musím si pořídit košíčky na muffiny, už jsem dlouho žádné neměla...

    OdpovědětVymazat
  4. No tak to je luxusní! Já bych to sice mela na snídaně dvě, ale soupla bych k tomu balení tvarohu, banán a lžíci maslicka :-D
    Vypadají krásně, zakladam a doufám (!!!!!) ze už od tebe konečně taky něco vyzkousim :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají hezky, hlavně to perníkové koření, mňam :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ty vypadají krásně :) co nejdřív je vyzkouším (i když teda budu muset něčím nahradit ten protein :/)

    OdpovědětVymazat
  7. mmmm krásní mufíínci :) jenže já mám prostě takovej hlad ráno, že bych 15min čekat nemohla ! :D

    OdpovědětVymazat
  8. Tak ty vyzkouším, aspoň využiju ovesné vločky, co jsem si nakoupila :)

    OdpovědětVymazat
  9. Takový recept jsem teď přesně hledala, na snídani je to jako dělané, zvlášť když si muffiny můžu přihřát v mikrovlnce, to bude dobrota. :)

    OdpovědětVymazat
  10. spíš nedaří než daří.. od začátku školy necvičim, nemám čas, jsem pořád unavená, minimum pohybu (jen ta chůze po škole..), jídlo sice mám pořád tak nějak stejný, ale svaly ochabujou a začíná se mi tvořit tuk.. připadám si jak ten největší povaleč na světě no a proto se ani radši na blog už nefotim :D

    OdpovědětVymazat
  11. Ooo ! Ty vypadají úžasně ! Určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadají moc dobře, musím tuhle zdravou baštu někdy vyzkoušet. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ty vypadají jednoduše a krásně :) hmm a jen z vloček, ty miluju <3 mám doma vanilkový protein, tak vyzkouším ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Vypadá to skvěle :) Možná vyzkouším o víkendu ať mám něco dobrého na snídani ;)

    OdpovědětVymazat
  15. teda vidím, že experimentujeme úplně podobně, vypadají lákavě;)

    OdpovědětVymazat
  16. Vypadají krásně, určitě jsou parádní. Někdy je musím vyzkoušet ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)