neděle 22. září 2013

* Postřehy z posilovny


Ačkoliv to tak vypadá, tento článek nemá být stížností na všechny cvičící, kteří navštěvují tutéž posilovnu jako já, nicméně se musím přiznat, že tyto postřehy mě nejednou rozezlily. Takže dnes je tady článek s pár věcmi, které jsem během pouhých několika návštěv v posilovně stihla zaznamenat, a které mě neuvěřitelně vytáčí a dohání k šílenství. Jak to máte vy? :))

Vše má své místo
Uklízíte si doma po sobě, nebo jste taková ta typická čuňátka, která roztahají co můžou, ale málokdy dané věci vrátí na své původní místo? Řeknu vám, nejsem žádný Mr. Proper, abych doma měla všechno ťip ťop, na stole a všude kolem to občas skutečně vypadá jako po výbuchu, ale pokud jsem v cizím prostředí (čímž pro mě posilovna svým způsobem je), tak jako slušná mladá dáma si po sobě všechno uklidím. Narážím na to, že bytostně nesnáším, když musím uklízet v posilovně po jiných, abych si vůbec mohla sama zacvičit. Poslední zážitek je ze včerejška, kdy jsem si z legpressu musela sundávat hromadu závaží, které si tam pravděpodobně nastrkal zlínský Rambo. Což o to, vážně mě nezabije ty 20kg kotouče sundávat, ale jde o to, že do posilovny si jdete zacvičit, a ne tam uklízet po druhých.

Go hard or go home
Když si jdete zacvičit, chcete z toho vytěžit maximum, nemám pravdu? Přesně s takovým cílem to dělám já. Někdy mám však pocit, že chlapi (čest výjimkám) tam chodí "jen aby se neřeklo" nebo "jen aby to vypadalo". Situace se má tak, že v posilovně jsem vždycky se samýma chlapama, takže mám dokonalý přehled o tom, co který z nich v danou chvíli dělá, protože všude kolem vás jsou zrcadla, takže kolikrát vidíte i to, co nechcete. A tady ti pánové si do posilky chodí taky pokecat, zkouknout místní sebranku či se promenádovat. Nechci si věřit natolik, že bych snad měla mít pocit, že se mě tam snaží několik individuí oslnit, ale občas se neubráním smíchu. 
Mnohdy mám pocit, že do té posilovny chodím makat víc než kdejaký chlap, který se tam objeví. A to jsem přece já, ta ženská, na kterou v posilovně vždy hledí jak na zjevení.

Hekám, hekáš, hekáme
Že by nový trend, jak přilákat pozornost? Zpočátku jsem to strašně řešila, teď už jsem si tak nějak zvykla. Chodí k nám jeden nejmenovaný (haha, vlastně ani nevím, jak se jmenuje) mladík, který snad při každém cviku neskutečně heká na celou posilovnu, až se kolikrát divíte, co to tam v rohu dělá. Chápu, že někdy to člověk neudrží (ehm, proč já nemám nikdy potřebu hekat a slyším to jen od mužů?), ale že by až tolikrát?

Zdroj: http://shop.bestbbf.eu

Vrba mlátička
Ještě originálnější název mě napadnout nemohl, ale toto označení by rovněž dost výstižné pro některé nemehla. Nejde o to, že když si naložíte na velkou činku x kilo, tak při posledním opakování s tím prostě praštíte na zem, protože už je to pro vás neskutečně vyčerpávající. Opět pochopím, když to někdo udělá několikrát u jednoho cviku, ale že bychom to museli dělat pokaždé, když vezmeme činky do rukou? Leckdy také tahám váhy, které jsou pro mě výzvou, ale nikdy jsem si s tím nedovolila praštit. Asi opět nějaký můj ženský pud nebo co.

Logicky, když přijdete mezi lidi, ze slušnosti se zdraví. Nebo ne? Nás to tak teda doma vždycky učili. No, nevím, jestli je tabu pozdravit v posilovně ženskou (čest mladíkovi ze včerejška, čímž ho zdravím), nebo jestli je pro chlapy takový problém říct "dobrý den", "ahoj", "zdravím" apod. Na tom prvním asi něco bude, protože i přítel, který posilovnu navštěvuje několik let, mi tento fakt potvrdil. "Proč bychom měli zdravit ženské?" Uff, nevěděla jsem, že v posilovně se rozlišují pozdravy podle pohlaví, ale budiž. To však nemění nic na tom, že i tak mi to přijde barbarské.

Diskriminace pohlaví
Milé dámy, nevím, zda jste to stihli vypozorovat u vás v posilovnách, ale tady u nás se na pohlaví hodně hraje, čímž vlastně navazuji na předešlý odstavec. Žena v posilovně? Asi osmý div světa nebo co. Žena s činkami v ruce, žena na multipressu, žena s velkou činkou,  žena na legpressu a kdo ví kde ještě? Neskutečné divy světa, kterým snad chlapi ani na vlastní oči nemohou uvěřit. 


Co vás v posilovně rozčiluje/překvapuje?

Hezký zbytek víkendu!
Kriss

13 komentářů:

  1. Já tedy s posilovnou moc velké zkušenosti nemám. Naposledy jsem tam byla asi v 8. třídě na základní škole, ale tento článek mě opravdu pobavil. :D Živě si všechno dokážu představit. :)
    U nás ve městě chodí spousta kluků do posilovny, ale jen menšina z nich si tam opravdu dávají do těla. Ostatní tam chodí jen proto, že je to prý IN. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Máš pravdu. Já do posilky začala chodit od tohohle týdne pravidelně a jsem tam - jako žena- za neuvěřitelného podivína (a navíc když 3x nezvednu těch milionstopadesáttisíc kilo jak oni! tak jsem lemra), za to hekání bych propleskla (nebo příště asi vezmu izolepu s dirkou jen na dýchání..)
    a taky nesnáším když je někdo na nějakym stroji a pak to po sobě neutře!!! aspoň tim ručníkem!! kdo na to má potom šahat, fuj

    OdpovědětVymazat
  3. Zoznam by som doplnila:
    - keď niekto nepoužíva uterák a necháva po sebe spotené stroje
    - ak niekto cvičí na stroji 30 sekúnd, potom ide na 5 minút preč, pričom závažie a uterák tam samozrejme nechá a toto opakuje ešte 4 krát

    Naopak som sa nestretla s tým, že by chlapi nejako pozerali, aj keď som bola v priestore s činkami jediná žena. Skôr naopak viac pozerajú slečny, ktoré bežia hodinu na páse a potom idú cvičiť max. na "gynekologické" stroje :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tvůj článek se mi moc líbil, je hezky výstižný a vtipný, bohužel ale taky pravdivý. Já v posilovně sice byla jen párkrát, ale všechno co jsi tu napsala, úplně odpovídá skutečnosti. Chlapi hekají, pouští činky na zem, neutírají po sobe stroje (blee) a že by uklidili i něco jiného, to je ani nehne. Nemluvě o tom, že jsem tam i já fakt dělala víc než oni a to jsem slabá jako moucha. Mám dojem, že ty holky kolikrát do posilovny patří víc než chlapi, i když podle stereotypů se to nezdá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. studie prokazují že heknutí může zvýšit výkon, je to v podstatě přirozené (samozřejmě u vysoké úrovně zatížení, nikoliv u 20kg činky), pouštět činku na zem.. ono je to dáno opět silovějšími tréninky třeba taky ;) prostě není fér házet chlapy do jednoho pytle..

      ručník by měl být samozřejmost

      Vymazat
  5. Povedený článek :)
    Přesně, doma jsem sice bordelář a věci na místo moc často neuklízím, ale v posilovně se nechovám jak kráva a všechno vždycky na místo vrátím :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkný článek, dokonce mě i pobavil :D Já jsem teda v posilovně ještě nikdy nebyla, mám z toho tak nějak respekt a nedokážu si představit že bych tam vkročila úplně sama :D Ale jednou třeba někoho přemluvím aby tam se mnou zašel, ať pak můžu taky sepisovat podobné články :D

    OdpovědětVymazat
  7. :-D az pujdu zas nekdy do posilovny beztak se na vsechno zamerim :-D ja nevim..do posilky kde jsem byla se hraje na rovnopravnost asi.. ty holky mely fakt paru ;-) mozna jen ja krehotinka jsem pusobila divne ale kaslu na ne.. stvalo me jen nekonecne serie jednoho "arnolda" ktery dokazal na jednom stroji stravit tak pulhodinku..aspon ze celou dobu makal to ho omlouva :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkný článek, většina je výstižná a oběvuje se asi v každém fitku :) I když to naše už je větší, takže se tam objevují lidi a sportovci všeho druhu, takže pokud dělá někdo něco "neobvyklého" (třeba já s činkami :D), tak už to nikdo tak neřeší nebo jsou zvyklí a spíš obdivují. Ale najdou se i "nováčci" co zíraj no :D Mě hlavně udivuje, jak někdo dělá nějaký cvik technicky hodně špatně, ale tváří se u toho jak mistr světa a když mu chce člověk poradit, tak si nenechá říct, protože on to přece zná nejlíp. A když mu chce poradit ženská? No tak to už vůbec nepříchází v úvahu. Co ta o tom může vědět...

    OdpovědětVymazat
  9. Naprosto s tebou souhlasím a musím dodat, že ten poslední odstavec o diskriminaci pohlaví v posilovně je pro mě asi nejhorší. V posilovně do které chodím já je totiž zavedená tzv. dámská zóna ( malá místnost s malými růžovými stroji) kam si chlapi myslí že nás zavřou, aby jsme jim v posilovně nepřekáželi. No tak to se teda pěkně pletou :) Platím si stejné členství jako oni takže se budu pohybovat kde sama budu chtít a ani jejich kyselé obličeje mě neodradí!

    OdpovědětVymazat
  10. taky se vším souhlasím...ačkoliv mám pocit, že v "blogovém světě žen" jde čím dál tím více o silnou vypracovanou postavu, tedy i o cvičení v posilovnách, tak do posiloven mezi chlapi zatím tento trend asi nedorazil:/

    OdpovědětVymazat
  11. mě neskutečně vytáčí (jak tu už bylo zmíněno) když si týpek dojde ke stroji, jednou se přitáhne, odhodí věci a jde pryč, vrátí se za x minut zase si na pár sekund zaposiluje a zase odejde a ty věci tam má pořád hozené....

    OdpovědětVymazat
  12. Vtipne podaný článok a plne výstižný :) A musím doplniť, že mňa najviac pobavia "chlapi", ktorí benčujú s obyčajnou 20kg tyčou a tvária sa akoby zdvíhali minimálne 150 kg..a potom prídem ja a naložím si rozcvičkových 25 kg :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)