pondělí 2. září 2013

* Mléčná rýže á la štrúdl


Vážení a milí, nový týden jsem musela začít něčím speciálním, a protože jsem při včerejším procházení nejrůznějších stránek o jídle narazila na mléčnou rýži, rozhodla jsem se sen učinit skutečností. Znáte mléčnou rýži od Müllera? Já zbožňovala tu štrúdlovou, mňamka! A tak z toho vznikl nápad na domácí mléčnou rýži. Nebudu vám lhát, rozhodně to nebylo totéž, co si v plastové krabičce koupíte v obchodě. Bylo to lepší!

Na 1 porci budete potřebovat:
  • 50 g rýže
  • 300 ml tekutin (150 ml mléka, 150 ml vody)
  • vanilkové aroma
  • skořice
  • 1/2 nastrouhaného jablka
  • Xilovit
Rýži si vložíme do mléka s vodou, přidáme trošku vanilkového aroma a vaříme přibližně 15-20 minut, dokud nám rýže nezměkne a nezhoustne. V průběhu vaření vám tekutiny budou ubývat, takže se nebojte přilít trochu mléka či vody. Jakmile máme rýži hotovou, přisypeme Xilovit nebo jiné sladidlo (příp. nemusíte doslazovat vůbec). Nalijeme na talířek, ozdobíme jablkem a posypeme skořicí.

Jak děláte mléčnou rýži vy? 

Hezký vstup do nového týdne!
Kriss

14 komentářů:

  1. no mňam, dnes jsem měla v plánu podobné štrůdlové muffiny, ale otevřela jsem jablečné pyré a bylo plesnivé ×/ tak jsem "musela" vzít banán ×D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to vypadá hodně dobře :) Já jsem mléčnou rýži dělala již několikrát, ale nikdy mi nechutnala tak, jako když mi ji udělá někdo jiný :D Nevím, čím to.
    Navíc tekutina se vypařovala opravdu rychlostí blesku, takže jsem dolévala pořád a pořád :)

    OdpovědětVymazat
  3. já jí vařím už z uvařené rýže:) většinou ze zbytků :D ale dobrota!

    OdpovědětVymazat
  4. No to si myslím, že to bylo mnohem lepší, když je domácí a ještě od tebe :))
    Můžu se zeptat na to sladidlo, z čeho se vyrábí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyrábí se např. z kukuřičného klasu, rýže, ovsa, nebo z břízy. ;)

      Vymazat
  5. tak to si mě taky inspirovala, sice už jsem si dělala rýži takto na sladko víckrát, ale už jsem ji dlouho neměla:) naposledy jsem ji měla s datlemi a mandlemi, ale s jablíčkem a skořicí už jsem taky dělala (a stejně i třeba kuskus), dále jsem zkoušela kokos a brusinky a s čokoládou je to taky mňamka;)

    OdpovědětVymazat
  6. Mullerovku ráda nemám, přijde mi děsně sladká ale domácí rýžové dělám a je to mňamina!

    OdpovědětVymazat
  7. Páni, vypadá to moc dobře. Určitě vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Wow, tak to vypadá naprosto skvěle :) Ideální na čtvrteční ráno :))) Děkuju za tip :)

    OdpovědětVymazat
  9. já na mléčnou rýži používám rýžový vločky, je to rychlejší a stejně chutný, ale s jablíčkem jsem si dlouho neudělala :-) dala jsi mi typ na zítřejší snídani :-)

    OdpovědětVymazat
  10. se z váš všech zjevím, pořád takové dobroty:X vypadá to k sežrání a určitě to i bezvadně chutná:)

    OdpovědětVymazat
  11. Ja si ted koupila primo ryzovou kasi ale radej mam ryzove vlocky :-P dik za tip :-P

    OdpovědětVymazat
  12. no mňam, nad domácí mléčnou rýží taky dost přemýšlím poslední dobou, protože ty od Mullera taky už dlouho nejím :) ta tvoje vypadá moc hezky a určitě musela být i tak dobrá :)

    OdpovědětVymazat
  13. Taky jsem si nedávno dělala mléčnou rýži - zajímalo mě, jak bude chutnat domácí :D a musím říct, že fajn :) měla jsem v plánu si ji dát zítra k snídani, ale nevím, kolik na to budu mít času.. :D já ji dělám podobně, jen místo Xilovitu přidávám med ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)