neděle 9. února 2014

* Víkend v duchu ZOH


Nevím, jak to máte vy, ale když se blíží čas olympijských her, ať už těch letních nebo zimních (které mám osobně raději), tak se třepu nedočkavostí na zahajovací ceremoniál a první závody, ve kterých se o medaile utkají sportovci z naší malé české zemičky. Řekněme si na rovinu, v období olympijských her se sportovní duch ozývá v ne jednom z nás, a já nejsem absolutně žádnou výjimkou. Dnešní článek bude tedy, jak jinak, než o těch letošních, které se konají v božském Rusku (holt jako studentka ruštiny a milovnice ruské kultury a vůbec všeho, co s Ruskem souvisí, musím tuto zemi dostatečně vyzdvihnout), konkrétně tedy v přímořském městě Soči. Komu fandím, koho sleduji, kdo nás do daleké země matrjošek a dědy Mráze jel reprezentovat? To vše v dnešním, snad ne moc zdlouhavém, shrnutí. :))

Nemá cenu se příliš rozepisovat o místě konání, protože všichni, kdo se proklikají na tyto stránky, se stejně tak šikovně proklikají také na stránky o Soči. V úvodu si tedy představíme něco, resp. někoho jiného. Už jste viděli maskoty letošních zimních olympijských her? Jsou jimi medvěd, zajíc a leopard. Na některých obrázcích je doprovází také lučik a sněžinka, tedy paprsek a sněhová vločka. Nevím, jak vám, ale mně se tato sestava moc líbí. Původně prý byl navrhován také děda Mráz, ale nakonec byl zavrhnut. Tito maskoti budou provázet olympijské hry až do 23. února 2014.




Samotné zahájení zimních olympijských her v Soči proběhlo v pátek v odpoledních hodinách ve stadionu Fišt. Ani já jsem nemohla chybět u televizní obrazovky a rozhodně jsem svůj drahocenný čas nepromarnila. Show to byla krásná, představení azbuky se mi moc líbilo, ale bohužel jsem zjistila, že po téměř šesti letech studia ruštiny ji stále neumím nazpaměť (styď se, Kristýno!). Průlet ruskou historií v podobě nejrůznějších efektů a představení na ledové ploše byl moc hezký. Samozřejmě jsem netrpělivě vyhlížela českou výpravu, kterou mimo jiné oblékla opět značka Alpine Pro a myslím, že oblečky to jsou vskutku hezké, holt v jednoduchosti je krása. O tom,  že se olympijské hry konají právě v grandiózní Ruské Federaci, nás přesvědčilo také famózní zapálení olympijského ohně, o které se zasloužili ruský hokejista Vláďa Treťjak a krasobruslařka Irina Rodninová. V Rusku jsou to dvě velmi uznávané sportovní legendy. Po zapálení ohně následoval nekonečný ohňostroj.

Pokud se řadíte mezi české čtenáře tohoto blogu (jakože většina zřejmě ano), určitě vás bude zajímat, nebo snad alespoň část z vás ano, kdo vlastně jel do velkého Ruska reprezentovat naši zemi. Do Soči přijelo celkem 85 sportovců, kteří se utkají o medaile v celkem 12 kategoriích - hokeji, rychlobruslení, akrobatickém lyžování, alpském lyžování, běhu na lyžích, skocích na lyžích, biatlonu, bobech, saních, krasobruslení, severské kombinaci a snowboardingu. Seznam všech českých sportovců by byl dlouhý a je jasné, že fandit budu všem. Nicméně nalákat k obrazovkám by vás mohl například český hokejový tým, v jehož čele se objeví světoznámý Jarda Jágr, fantastický rychlobruslařka Martina Sáblíková, bojovnice Šárka Strachová (Záhrobská), mladé nadějné snowboardistky Ester Ledecká a Šárka Pančochová, běžec na lyžích Lukáš Bauer a spousta dalších fantastických nadějí, která může pořádně zamíchat s pořadím. Koho si za  žádnou cenu nenecháte ujít vy? :))




Za ty dva dny, kdy je olympiáda v plném proudu, jsem pochopitelně jako správná fanynka stihla zhlédnout již několik závodů. Fandila jsem mladé české naději Šárce Pančochové, která dnes soutěžila v slopestylu na snowboardu, ovšem při druhé finálové jízdě ošklivě spadla, ale naštěstí nedošlo k žádnému velkému zranění. Tento fakt velmi zamrzel, protože ta holka měla po suverénní výhře v semifinále slušně našlápnuto na stupínek vítězů. 
Fandění se "nečekaně" vyplatilo při rychlobruslení na vzdálenost 3000 m, kdy stálice Marťa Sáblíková získala stříbro. Potlesk pro ni, i když od zlaté nebyla vůbec daleko. :))
Finále biatlonu mužů jsem si nechala neplánově ujít, usnula jsem po předchozím fandění Nikole Sudové, která se bohužel neprobojovala do finálové trojice při sjezdu na boulích. Namísto toho zaválel v právě již zmiňovaném biatlonu Jarda Soukup, který do ČR přiveze krásný bronz. :)) Za zmínku rozhodně stojí také Ondra Moravec, který skončil na krásném osmém místě v biatlonu. Hezký výkon předvedla také Eva Vrabcová-Nývltová, která sice nedosáhla na žádnou ze tří medailí, ale zato skončila na jedenáctém místě v běhu na lyžích. Zasoutěžit si stihli také sjezdaři na lyžích, a to Ondřej Bank a Martin Vráblík, kteří však rovněž nepřivezou do ČR medaili.
To jen takové krátké shrnutí pro ty, kteří zimní olympiádu ještě nestihli vůbec začít sledovat, nebo se vyhnuli veškerým článkům na internetu, i když to lze jen stěží, protože jak Centrum.cz, tak Seznam.cz a další české portály jsou přímo zahlceny informacemi ohledně ZOH. :))

Nevím, jak vy, ale já si rozhodně nenechám ujít závody ani v příštím týdnu, protože to bude můj poslední týden volna, poté už následuje letní semestr, kdy budu mít učení víc než dost. Proto si chci užít té možnosti, že mohu zasednout k televizi kdykoliv se mi zlíbí. Rozhodně si neodpustím hokejové zápasy, u kterých si hezky zaječím ve společnosti těch dvou chlapů, co mám doma, kteří už se na to třepou jak malí.
Mám pocit, že tentokrát tu olympiádu prožívám víc než kdykoliv jindy, i když mi to absolutně nevadí, protože volného času mám až nad hlavu, a co chcete dělat třeba zrovna teď, když venku lije jako z konve? Mám pocit, že večer mrknu na ty naše skokany. :))
A víte, co se mi na letošním publiku líbí? Že dokáží sportovce bez výjimky podpořit, i když se zrovna při sjezdu z kopce válí po zemi, nebo se svým slabým výkonem zařadí na úplný konec pořadové tabulky. Ať si všichni "odborníci" na sport, kteří dokáží akorát remcat u televize, strčí své chytré řeči za klobouk. Je třeba si uvědomit, že všichni sportovci, kteří reprezentují svou zemi na letošních zimních olympijských hrách (ale i jiných OH či celosvětových soutěžích), už vyhráli jen díky tomu, že se vůbec na olympiádu probojovali. Nikdo z nás si neumí představit, jak takovou životní událost vůbec prožívají. Co na tom, že skončili na třicátém místě ze třiceti, co na tom, že získali "jen" pomyslnou bramborovou medaili? Za pár let budou hrdí na to, že vůbec na nějaké olympiádě byli. A o tom to je!
Malé pochlubení se na závěr. Jako milovnice Postcrossingu jsem si nemohla nechat ujít skvělou možnost získání olympijské pohlednice, a proto jsem se domluvila s jistou slečnou ze Soči na výměně pohledů. Dostala jsem proto překrásnou pohlednici právě se stadionem Fišt a s krásnou poštovní známkou, viz níže. ♥





  
Pokud chcete mít přehled o tom, co se na letošních ZOH děje, můžete sledovat program a aktuální výsledky na těchto stránkách, aby vám neunikl žádný ze závodů, ve kterém budou naši sportovci bojovat o cenné kovy.  

Pro ty, kdo chtějí mít o olympijských hrách ještě dokonalejší přehled, je tady možnost stažení aplikace ZOH 2014, kterou si zdarma můžete stáhnout na tomto odkazu. Nemusím jistě říkat, že já ji měla v mobilu nainstalovanou již několik dní před zahájením her. :))

_____________________________________________________________________________________________

Oficiální FB stránky ZOH 2014 (v angličtiněv ruštině)

_____________________________________________________________________________________________


Co vy, sledujete ZOH 2014? Kdo vás přiměje sednout si k televizi a sledovat závod?


Hezký zbytek víkendu!
Kriss

14 komentářů:

  1. mě OH teda vůbec neberou, asi jsem divná :D na televizi se dívám max 1 týdně a to ji mám většinou jen jako kulisu k učení nebo čtení :D

    OdpovědětVymazat
  2. mně se sestava také moc líbí a celkově ten ceremoniál byl krásný :) Rusové se opravdu předvedli, což jsem i čekala. Příšlo mi krásné, jak zobrazovali země závodníků, a potom se mi moc líbil i ten bál, i když byl trošku zdlouhavý. Martina předvedla opravdu skvělý výkon, moc jsem jí to přála :)
    Jinak u nás doma to běží jen chvílemi. Mamka to moc nemusí, takže děláme kompromisy a střídáme si programy :D

    OdpovědětVymazat
  3. Popravdě tohle jde úplně mimo mně, jen dneska jsem s přítelem chvíli koukala na nějaké lyžařky a vím, že naše na to nestačila. Ale kdo to byl a co přesně za disciplínu to bylo, to už nevím :D

    OdpovědětVymazat
  4. OH jsou také mimo mě.. popravdě možná kdybych na to měla čas, tak se na to trochu koukám, ale čas na to naprosto nemám :( Třeba by mě asi bavilo se koukat na to ježdění na lyžích v boulích :)

    OdpovědětVymazat
  5. mě se líbí krasobruslení, ale jinak koukat na sport mě moc nebere :D

    OdpovědětVymazat
  6. Okolo Rachel je velký pozdvižení a já se pouze vyjudřuju k tomu, že teď vážně nevypadá zdravě a nelíbí se mi v tuto chvíli, to že ale vyhrála právem je naprosto jasné. Byla a je mou oblíbenkyní po celou dobu, její zarputilost a optimizmus mě nepřestává udivovat :)

    A o OH taky asi sepíšu nějaký větší článek. Za tenhle tvůj děkuju, o OH bych mohla číst pořád :D Já nejsem vůbec příznivce Ruska, naprosto se mi příčí, jak se zachovali ke zvířatům žijícím v Soči (určitě nebylo nutné otrávit všechny volně žijící psy) nebo jak vybetonovávají všechna sportoviště, na druhou stranu se jim snaha nedá upřít. Zahájení bylo zajímavé, ale komentátor to vystihl, gulagy, miliony mrtvých a další komunistické přečiny by se na ploše stadionu asi moc nevyjímaly. Samotné zapalování ohně však bylo moc hezké a představování výprav s mapou každé země taky. Naši mají oproti Vancouveru moc hezký outfit (i když tamten jsem měla ráda taky :)) a stejně tak jako z Londýnského si nějaký kousek objednám :)
    S publikem moc nesouhlasím. Pořádný povyk přijde jen když jsou v akci ruští sportovci, o to ostatní se starají početní diváci z ostatních zemí. Ale to se dalo čekat. Že ale olympijská myšlenka žije i v Soči je fajn, podpora i soutěžících na konci startovního pole je hezká :)
    Šárky mi bylo moc líto a trošku někde ve mě hryže červík, že byla její první jízda trošku podhodnocena, když jela hned mezi prvními. Stejně tak je mi líto, že Nikol Sudová nepostoupila do třetí fáze finále. Martina je prostě Martina, tam už se to nemusí ani komentovat (ale jo, úspěch jako prase! :)), ale největší radost mám z Jardy, přece jen je biatlon moje srdeční záležitost :) Proto mě i dnes maličko zklamala Gabča Soukalová, asi neunesla tlak, ale běžecky je na tom výborně, tak snad se dá do pořádku a ještě něco ubojuje, má na to, stejně jako Verča :) Ale hodně fandím i dalším sportovcům, hlavně Norům a dalším oblíbencům, takže občas přijde taková roztržitost, komu vlastně fandím :))
    Konečně někdo, kdo to pořádně sleduje :) Fandi zítra dopoledne i za mě prosím! :)

    OdpovědětVymazat
  7. na olympiádě sleduju jen naše, nebo když mám chvilku... to zahájení se mi moc líbilo... a ty bundy a beranice!!! fakt super :) a chystám se taky do toho olympijskýho parku na Letnou :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já českému týmu držím určitě palce, ale nijak zvlášť to nesleduju. Moc se mi líbí ti maskoti, vůbec jsem netušila, že nějací jsou;)

    OdpovědětVymazat
  9. Ja na OH koukam moc rada a prijde mi vtipne jak to treba doma tata hrozne proziva a komentuje, jako kdyby on to zvladl lip kdyby tam byl =D

    OdpovědětVymazat
  10. Jsem fanoušk jako ty! Aplikaci kontroluji snad každou hodinu a zkoumám vše co se v ní objeví!
    Neděli jsme celá naše rodina proseděla na gauči u televize a sledovala snad vše co bylo možné (jen mamce se to moc nelíbilo:)) Jinak pád Šárky jsem málem obrečela až mi doma přítel říkal, jestli nejsem náhodou blázen. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Taky fandím, doma to celkem prožíváme, hlavně, když se daří :D A myslím, že mají letos parádní maskoty, na zahájení byli jak živí!!!! :D

    OdpovědětVymazat
  12. Mě olympiáda naprosto pohltila, miluju Rusko. Navíc skvělé výsledky nejen našich sportovců, je to skvělá podívaná!

    OdpovědětVymazat
  13. Krásný článek! :-)Ti maskoti jsou super. :-D
    Já se taky řadím mezi milovníky a fanoušky olympiád. Letní olympiádu v Londýně jsem strávila skoro celou u televize, vždycky mě to úplně pohltí. :D
    A nejvíce se těším na hokej!

    OdpovědětVymazat
  14. Moc se mi článek líbí, olympiádu miluju, ať už je zimní nebo letní, jednou si musím splnit sen a nějaké se jako fanoušek zúčastnit :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)