úterý 2. prosince 2014

* Jak být fit i v zimě?

 

Krásný druhý prosincový den vám všem! Nevím jak u vás, ale my už tady máme první vrstvu sněhu, ze které mám neuvěřitelnou radost. I když. Radost bych měla ještě větší, kdyby mě teď netrápila nějaká chřipka, protože mám chvílemi pocit, že umírám. Nicméně! Dneska jsem si pro vás nachystala pár základních bodů, které bychom měli dodržovat (samozřejmě nejen v období zimního období, kdy se to bacily ve vzduchu jen hemží, kdy na vás nemocní lidé kýchají v autobusech, a kdy je zkrátka nějaká ta nemoc na dosah daleko blíž než kdykoliv jindy), abychom si naše zdraví udrželi a neonemocněli. No, já sice nejsem aktuálně tím nejlepším příkladem, ale určitě ráda uvítám vaše tipy, jak se obzlvášť v zimě, kdy je lidské tělo náchylnější, udržujete fit! :)) Určitě nešetřete radami a pochlubte se v komentářích.

Umývejte si ruce. Na první pohled hrozně jednoduché a také velmi prosté. Na rukách se nám za celý den nahromadí spousta bakterií, které do sebe můžeme dostat. Přiznám se, a to ne, že bych byla nějaké čuňátko, že umývání rukou docela podceňuji. Zejména kvůli tomu, že když přijdu z venku, prostě si je zapomenu umýt. Možná, že právě to je můj problém, proč jsem teď v posledním půl roce snad už počtvrté nemocná. Mimo to si chci už dlouho pořídit takový ten antibakteriální "krém", který se dá běžně koupit v drogerii. Máte s ním nějaké zkušenosti?

Jezte dostatek vitamínů. Tento fakt mi do hlavy tlučou babičky již léta. A já musím souhlasit. Sama si příliš nepotrpím na ovoci, které nepotřebuji jíst tak často, ale v zimním období na mandarinky a pomeranče zkrátka nic nemá. A to se i já, která ovoce jí jen střídmě, nechám obměkčit. :)) Vitamíny mimo jiné najdeme také v zelenině, příp. můžeme užívat vitamíny ve formě tobolek či tabletek, které jsou běžně k dostání v lékárnách či drogeriích, a mám dojem, že jsem je zahlédla i v supermarketech. Nicméně dle mého osobního názoru je lepší investovat a koupit si kvalitní vitamíny, než vyhazovat za nějaké paskvily.

Dostatečně pijte a jezte zdravě. Tento bod je tak prostičký, přitom valná většina lidí se s ním bere zuby nehty. Já mám tedy problém hlavně s první částí, a to pitím. Bojuju s tím už několik let, prakticky odjakživa. Dokonce jsem si pořídila i jakousi aplikaci do mobilu s modrým panáčkem, který vás v určitých intervalech upozorňuje, abyste se napili, ale ani ten mě nedonutil, protože mobil jsem měla většinou zahrabaný na dně kabelek, nebo vůbec nebyl v mém dosahu několik hodin. Nicméně je pravda, že v zimním období mi to pití jde o malinko lépe, protože se ráda často zahřívám teplými čaji, které mimochodem naprosto zbožňuji. :)) Jak bojujete s dostatečnou konzumací tekutin vy?
Co se týče zdravého stravování, zdá se mi tak nějak jasné, že člověk, který se zdravě stravuje, má větší šanci k pevnějšímu zdraví než člověk, který se cpe lecčím. Ale to už snad všichni víme. :))




Teple se oblékejte a obouvejte. Kde jsou ty časy, kdy jsem si chodila jen tak halabala, čepice jsem snad vůbec nepoužívala, a rukavice nosila jen ty bez prstů, protože to bylo děsně in. Co na tom, že člověk mrznul v nějakých křuskách, hlavně, že jsem zapadla a byla moderní. Dneska už jsem radši všechny pochybné kousky v mém šatníku a botníku vyměnila za teplé a praktické oblečení, které mi v zimě dopřeje komfort a hlavně to teplo! Na nohách v zimních měsících nosím teplé zimní boty s kožíškem, protože jinak bych asi umrzla.

Cvičte. Je fakt, že už jsem od spousty lidí zaslechla, že od té doby, co cvičí, se jim neuvěřitelně zlepšila obranyschopnost. A já si myslím totéž (i když sebe bych teď za příklad nedávala, protože má imunita byla z nějakého důvodu dočasně polámána). Sportem ku zdraví! Nebojte se proto zahopsat si někde ve fitku (ale nezapomeňte se pořádně obléct při cestě zpět, kdy budete rozehřátí z teplé sprchy), nebo jen tak doma pro radost. Ať už se budete hýbat jakkoliv, rozhodně to bude plus pro vás!

Užívejte zinek. Na rovinu - neužívám ho. Na rovinu - měla bych! Zinec je často využíván k posílení imunitního systému, protože chrání tělo před infekcemi. Obzvlášť v období, kdy se to chřipkami jen hemží, je více než vhodné zinek začít brát. Při prvích příznacích by měl člověku pomoci neonemocnět.

Dostatečně spěte. Někteří si možná řeknete, že s nemocemi nemá spánech co dočinění. Ale opak je pravdou. Vědci potvrdili, že u lidí, kteří dlouhodobě spí méně než 7 hodin, je až třikrát větší pravděpodobnost, že onemocní. Takže pokud teď ponocujete stejně jako já, zkuste dát vašemu spánku nějaký řád! :))



Jak se v zimě udržujete fit vy?

14 komentářů:

  1. Perfektni rady, kazdy z nas je zna ale malo kdo je vsechny dodrzuje! Ja se ale vynasnazim :))

    OdpovědětVymazat
  2. Dodržuji úplně všechny "zásady", nesnáším nemoci. :) Doma mám tabletky Cčka, které neberu pravidelně, aby si na ně tělo zvyklo, ale vždy, když cítím, že by se o mě něco mohlo pokoušet, je na týden nasadím a opravdu to pomáhá. :)

    http://roxyshealthyland.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Kriss, používáme antibakteriální gel, který nosím pořád v kabelce. Od té doby, co nám malá před rokem přestala jíst, hubnout, plakat, protože ji zjistili rotaviry, které měly úplně jiný průběh než ty, kvůli kterým se očkuje, doporučili nám celé rodině vždy a všude gelovat. Je to svinstvo. Za mne umývání rukou je úplně na prvním místě!!! Stejně jako u tebe v tomhle seznamu, moc prima tipy :) Já teď ještě náročnější cvičení vyměnila za jógu, protože to nedávám tak často, jako v létě :)) Uzdrav se :)

    OdpovědětVymazat
  4. skvělý článek :) s tím pitím máme uplně stejný problém. Nějak normálně nemám žízeň a moc se nedokážu donutit se jít prostě napít. Ale teď v zimě to je lepší protože taky dost čajuju :)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvelé typy. Mnohými sa riadim, tak snáď žiadna choroba nepríde :))

    *GIVEAWAY*

    OdpovědětVymazat
  6. S pitným režimem to mám dost podobně - v práci je to lepší, konvici s čajem mám na stole na očích, ale ty víkendy..kolikrát mi až večer suché rty připomenou, že jsem za celý den vypila jen ranní čaj :/

    OdpovědětVymazat
  7. Antibakteriální gely používám nejvíce na mých oblíbených poznávacích zájezdech, kdy není tolik příležitostí si umývat ruce. Ale vlastně ho nosím pořád i v kabelce. Dobrá věc. Renča

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle je naprosto skvělý článek :) Dodržuji snad všechny body, až na dostatečný spánek, na to nemám moc času :D A nejvíce souhlasím se zvýšenou obranyschopností. Od té doby, co se aktivně hýbu, jsem daleko méně nemocná a také jsem zvyklá běhat i v zimě, takže se pořád neklepu a nestěžuji si na chlad jako ostatní a nenastydnu po první zimní vycházce :) Antibakteriální gely jsou určitě skvělým pomocníkem, když člověk nemá možnost si umýt ruce, nosím je pořád v kabelce:) Nejlepší jsou ty z DM - krásně voní:)

    OdpovědětVymazat
  9. S pitím já nikdy nemám problém, jak v létě tak i v zimě, i když ted více tíhnu k teplým nápojům a mám větší spotřebu vývaru. Vitamíny ze zeleniny a ovoce jsou dobrý, ale mnohem důležitější jsou z živočichů, z masa, kostí a tuku, zelenina je spíše takový doplněk, který pomáhá udržet ve správném poměru potřebném pro naše tělo. K e spánku není co dodat, to je nejlevnější suplement :)

    OdpovědětVymazat
  10. V létě s pitím nemám nikdy problém, to spíše vždycky v zimě. Ve škole nemám nějak nutně potřebu pít, a tak se to vždycky horko těžko snažím dohnat doma.. :D
    Fit Maddie

    OdpovědětVymazat
  11. Víceméně se snažím udržovat v provozu schopném stavu za pomoci tipů, které jsi vypsala - snažím se dost pít, jíst zdravě, pravidelně cvičit, dost odpočívat, teple se oblékat, nezanedbávat hygienu a v neposlední řadě zobu i ten zinek (společně s vápníkem a hořčíkem). U nás doma je to problematické v tom, že je nás na malém prostoru vcelku hodně, takže když někdo dotáhne nějakou nemoc, většinou ji do týdne/dvou týdnů mají skoro všichni. Ale bojuji proti tomu, jak jen mohu. Teď zrovna jsem trochu nachlazená, ale za to si mohu jen já sama, protože jsem se jednou z vlastní hlouposti dostatečně neoblékla a takto to dopadlo. :-) No, a samozřejmě hodně čajíkuji... nedokážu si bez výborného teplého čaje zimu představit! :) Btw., nevím, jestli pravidelné cvičení zlepšuje obranyschopnost, ale všimla jsem si, že minimálně napomáhá v tom případné nemoci lépe snášet... a to je také plus.

    OdpovědětVymazat
  12. Já jsem na začátku zimy, když ještě nebylo tak chladno, zkoušela ještě něco naběhat, ale když jsou nízké teploty tak mi to moc nevyhovuje, jen když se mi opravdu chce, takže spíš chodím na dlouhé procházky a jednou týdně si zahraju nějakou kolektivní hru :). Jinak pěkný článek!

    fascinating

    OdpovědětVymazat
  13. Presne toto robím a naozaj to pomáha :)

    ❈ Merry Christmas & Happy holidays ! ❈
    ℓα ℒιcσrηe - ℒa vie est ℓa petite ℓicorne.

    OdpovědětVymazat
  14. Snažím se dodržovat většinu z toho, co tady píšeš + ještě používám krém na ruce a loj na rty, aby mi nepopraskaly od zimy, protože mám bohužel hodně citlivou kůži. Jinak zinek tedy nejím, ale kupuji si echynaceové kapky. Jsou pekelně drahé (300 za lahvičku) a s přítelem je máme vypotřebované za měsíc, ale stojí mi za to (i když jsou ošklivé :D). Pak taky piju Magnézii, protože má hodně železa a nestojí zase o tolik víc, než běžné perlivé vody. Jinak ale na doplňky stravy moc nedám.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)