pondělí 11. března 2013

* Co u mě doma VŽDY najdete?

Dnes je tady seznam mých nejdůležitějších a nejoblíbenějších potravin, které u mě ve spíži/ledničce nesmí chybět. Jedná se o věci, které konzumuji denně, nebo které naprosto miluji, takže bych bez nich nepřežila. V podstatě bychom tento článek mohli brát jako ten, který vám odhalí potraviny, které konzumuji.

1. Ovesné vločky
Ať už si z nich dělám ranní kaši, nebo je přidávám do celozrnných palačinek, dezertů apod., musím jich mít stále dostatek. Nedávno jsem poprosila maminku, aby mi pořídila skleněnou dózu, protože už mě začínalo štvát to "pytlíkování", kdy se vločky povalovaly všude možně. :)) Velkým pozitivem není jen to, že mi vločky opravdu chutnají, ale že mě také dokáží na dlouhou dobu zasytit. To se mi snad ještě u žádné z potravin nestalo. Ovesná kaše je mou nejoblíbenější snídaní!

2. Tvaroh
Dříve jsem v ledničce měla sotva jednu vaničku pro případ nouze. Dnes už tam jsou min. 3, abych si před spaním mohla dopřát svou dávku tvarohu (jak já ho miluji!). Přestože se říká, že light výrobky nejsou ideální, já si kupuji výhradně odtučněný tvaroh. Nevím proč, asi ze zvyku. :))

3. Hořká čokoláda
Vždycky jsem měla slabost pro sladké, ale od té doby, co si ráno do kaše přidávám 2-3 čtverečky hořké čokolády, je po problému. Já dostanu dávku svého sladkého a tělo mi pak dá pokoj. Nedávno jsem si pořídila několik výborných kousků do zásoby, např. vysokoprocentní hořká čokoláda s pomerančovou/malinovou příchutí. To jsou teprve delikatesy!

4. Maso
Protože jsem dcera řezníka, masa je u nás vždycky dostatek. Největší zásoby jsou kuřecí, protože po tom bych se zkrátka mohla utlouct. Nicméně se v poslední době snažím neodmítat také vepřové, které jsem dříve velmi zavrhovala. Zjistila jsem, že některé kousky vepřového mi přeci jen chutnají, tak proč jídelníček občas neobohatit i o jiný druh, než je ten kuřecí? :))
Kromě masa také pravidelně konzumuji tatínkovu vysokoprocentní kuřecí šunku, většinou tak 2-3x do týdne. 


5. Šmakoun
Se šmakounem mám zkušenosti zatím malé, ovšem skvělé! Co se týče jeho zásob, v ledničce mám alespoň 1 balení. Měla jsem ho prozatím jen 2x, ale i to stačilo k tomu, abych si ho zamilovala. Jak už jsem psala, velmi se mi líbí jeho nevýrazná chuť, protože se tak snadno přizpůsobí chutím koření. Právě ta jeho nevýraznost mi tolik chutná!

6. Banány
Myslím, že nejsem jediný banánový závislák. Banán bych mohla jíst na různé způsoby. Nejčastěji si ho dopřávám jako doplněk k ovesné kaši, ovšem najdou se i dny, kdy ho baštím jen tak ke svačince. Tímto ovocem se mi člověk opravdu zavděčí. :))

7. Arašídové máslo
Kvůli vám všem, kteří jste kdy arašídové máslo doporučovali na svých stránkách, jsem se stala jednou z řad milovníků tohoto másla. Nejsem na tom ovšem tak "hrozně", protože ho nemusím mít denně (zatím :)), ovšem pokud už si ho dám, jsem schopná ho jíst "jen tak", nebo jako doplněk snídaně.

8. Kokos
Kdybych měla být upřímná, dokázala bych ho nacpat opravdu do kteréhokoliv jídla a vždycky by mi chutnal. Právě kvůli své slabosti pro něj jsem si taky pořídila čokoládovo kokosový protein. Mňam.


9. Ořechy
Vím, že některé ořechy nejsou tak úplně ořechy, ale luštěniny, nicméně po arašídech, které jsou luštěninami, naprosto zbožňuji. Stejně tak si mě získaly mandle, kešu oříšky, pistácie a zkrátka všechny ostatní. Mám ten pocit, že jsem ještě nevyzkoušela úplně všechny "ořechy", nicméně se jedná o potravinu, kterou mám opravdu ráda.

10.  Jasmínová rýže
Tento druh jsem si oblíbila od té doby, co se tatínek rozhodl v Makru koupit 5kilové balení, které už je mimochodem za nějaké 2 měsíce dávno pryč. To je znamení, že by se už konečně mělo objednat další. :P Naprosto mě uchvátila jak vůně, tak chuť jasmínové rýže. Kdo ji nevyzkoušel, určitě by poznal rozdíl mezi jasmínovou a obyčejnou rýži hned při prvním ochutnání. Dokonce už při vaření je cítit její výrazná vůně. :))

11. Proteinový prášek
Nejdříve jsem si proteinový prášek kupovala z toho důvodu, že jsem za den nebyla schopna přijmout v klasické potravě dostatek bílkovin, které jsou důležité při budování svalstva. Později jsem po jeho užívání zjistila (resp. si vnutila), že mi poporostlo břicho, tak jsem ho přestala po večerním tréninku pít. Nevím, jestli jsem měla jen takový pocit, nebo to protein skutečně nějak "udělal", každopádně jsem na něj nezanevřela. Už si ho sice nedopřávám po tréninku, ale začala jsem s ním experimentovat při různých receptech. Zrovna příští týden si musím objednat další, mých 500 g už je fuč. :))

12. Olivový olej
Tento olej jsem se naučila používat asi před rokem, kdy jsem mamince začala vařit podle Domácí krabičkové diety. Musím se přiznat, že zpočátku mi vůbec nevoněl, jeho "vůně" mi dokonce šíleně vadila. Jenže jak se říká, všechno je o zvyku, takže i já jsem si na olivový olej navykla natolik, že už ho musím mít stále v zásobě.



13. Bílý jogurt
Položka, která si u mě našla místo až v posledním půl roce. Nejdříve mi vůbec nechutnal, teď už si bez něho nedokážu představit den. Ať už si ho přidávám ke snídani, svačině, obědu, večeři, nikdy neurazí. :)) Můj nejoblíbenější je vesnický z Lidlu.

14. Rajčata
Vždycky jsem je měla ráda, ale v poslední době jsem se do nich dokonce zamilovala. Jím je denně, ať je zima nebo teplo. Dříve mě štvalo, že v zimě je zelenina tolik drahá a člověk si jí tolik nemůže koupit, aby ušetřil. Nicméně rodiče na to až tolik nehleděli, protože zeleninu rovněž konzumovali denně, takže vždy máme dostatek zásob v lednici. Od léta jím už jenom cherry rajčata, vyhovují mi svou velikostí.

15. Vitamin C
I když se to tak úplně neřadí mezi potraviny, které jím, tak se jedná o doplněk, který denně užívám. Mám doma vždy zásoby šumivých tablet s vitaminem C, protože už se stal takovým mým rituálem. Nevím, zda si jeho účinky jen vnucuji, nebo je jeho užívání opravdu k něčemu, každopádně mi chutná a myslím, že jeho denní dávka mi rozhodně neuškodí. :))

16.  Sýry
Ačkoliv je nekonzumuji tolik jako dříve, min. 2-3x do týdne si je dopřeju. V lednici je vždy zásoba Eidamu (na jeho procenta opravdu nehledím :)), ovšem obvykle to bývá zřejmě kolem 30-45 %), tvarůžek (po těch bych se užrala), hermelínu (tomu jsem holdovala hlavně dříve, teď už po něm sáhnu málokdy), tavených sýrů (které nekonzumuji téměř vůbec), Mozzarelly (hlavně v létě jsem si ji hodně přidávala do zeleninových salátů, nebo si ji dala jen tak s rajčaty a bazalkou, každopádně už jsem od ní upustila), Lučiny (tu jsem začali kupovat především kvůli tomu, že se často objevovala v jídelníčcích Domácí krabičkové diety), a tím bych to asi uzavřela. Sýrů je u nás opravdu dostatek, protože je strašně miluje brácha i mamka.



Jedná se o potraviny, které opravdu konzumuji denně či téměř denně. 
Dříve bych do tohoto seznamu zařadila také vajíčka, ale těm v poslední době moc nedám, takže by bylo nemístné je tady přidat. Nicméně je jím, mám je ráda a vůbec se jim nebráním, to jen pro přesnost. :))
Řeknu vám, když se na ten seznam dívám, neubráním se úsměvu. Jak jsem dokázala přehodnotit a zároveň nahradit některé položky ve svých jídelníčcích, hřeje mě z toho u srdce. Dříve by se tam objevovalo tolik nezdravých věcí, ale dnes jsem s tímto výčtem opravdu spokojená. :))
Určitě by se našly ještě další potraviny, které jím, každopádně jsem vypsala ty hlavní, které mám v puse nejčastěji.



Co vy? Bez kterých potravin si nedokážete představit svou spíž/ledničku? :))

Pěkný vstup do nového týdne!
Kriss
Zdroj obrázků: tumblr.com

18 komentářů:

  1. Jé, to je náhoda, asi to mám úplně stejně jako ty! :)
    Nedokáži si představit, že by mi hořká čokoláda, ovesné vločky, sýry, apd. doma došli! :D Asi bych vyletěla z kůže! :))
    Je vidět, že nic nezdravého u tebe nehrozí! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já mam vždycky ovesný vločky (v tubusu od mixitu), arašídový máslo, maso, tvaroh/jogurt, ovoce (ani to nemusí být banán), kousek zeleniny, jasmínovou rýži (jinou už do pusy strčim jen v podobě maminčina rizota), místo vitaminu C mam hořčík...dál to je taky mlíko nebo aspoň Zajíc na kaši, med a taky docela trpim bez vajíček :-D

    OdpovědětVymazat
  3. banány, pomeranče, bílý jogurt, kakao a kafe - bez nich bych nepřežila!!!

    OdpovědětVymazat
  4. mám to hodně podobný, teda až na tu čokoládu - místo hořké máme vždycky několik tabulek mléčné :) a maso je většinou v mrazáku, tak si ho ani často nedělám, jen jednou za čas k večeři nebo o víkendu když vaří mamka:)
    a jinak mi nesmí chybět ještě cizrnové lívanečky, Knuspi knackerbroty, a sirup z agáve nebo datlový...a taky nějaká domácí buchta nebo rohlíčky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markét - kde prosím Tě ty cizrnové lívanečky kupuješ?:) Jak o nich tak píšeš, tak mě to láká je vyzkoušet :) Viděla jsem teď ve zdravé výživě cizrnovou mouku.. ale nakonec jsem ji nekoupila. Děláš je z ní nebo kupuješ přímo ty "římské" lívanečky?

      Vymazat
  5. Skoro stejné, až na kokos,rýži a sýry:) Jinak zrovna jsem dojedla ovesnou kaši s banánem a arašídovým máslem:D Mám sice maximalně lžičku denně,ale chci ho začít omezovat na jednou za dva dny:) Radši ho nahradím samotnými oříšky, poslední dobou ujíždím na vlašácích:)

    OdpovědětVymazat
  6. já to mám asi tak jako ty, akorát tam mám zařazený aj ty vajíčka... i když jím v podstatě všechno a pokouším se to nejíst tak často... :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Super nápad pro článek! :) Nebude Ti vadit, když se budu opičit a sepíšu si to taky rovnou na blog?:) I když u nás nic moc dlouho nevydrží - takže zásoby nemám - a nakupuju víceméně ze dne na den. Ale mohla bych aspoň sepsat, které potraviny opakovaně kupuju a jím je každý den:) Vločky tam mám samozřejmě taky, jím je prakticky každé ráno k snídani, většinou v jogurtu :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak se shodujeme v banánech, šmakounu, proteinovém prášku, mase, jogurtu a rajčatech. Banán mám ke snídani každý den, protein mám 1-2x denně, jogurty můžu pořád, šmakouna mám často místo masa, dřív jsem maso moc nemusela, ale teď na něj mívám i chuť a hlavně do musím kvůli proteinům.

    OdpovědětVymazat
  9. Tenhle článek se mi líbí, protože je tak super přecpanej:)! Líbí se mi, že nepíšeš třeba jen o třech věcech:)! Souhlasím s tebou ve většině případů až na ten sýr. Já sýry nesnáším:D. Ale pravda, že mozzarelu si někdy dám a lučinu už vůbec neodmítám.
    Šmakoun se mi pořád plete s rybou. Přeskočila jsem to v domnění, že je to ryba, ale já hloupá! Hned sem si na wiki zjistila, že je to velmi zdravé a ještě jednu zajímavost: Bílkovinný plátek je k dostání na trhu pod obchodním názvem Smacker. Je nutné také poznamenat, že se jedná o potravinu nového typu, jež byla vyvinuta v České republice. Zpracování bílků do této formy umožňuje patentovaná technologie→ČR je vážně někdy velmi šikovná:)! Zajímalo by mě jestli to chutná stejně jako tofu natural? To je totiž taky bez chuti a mně přijde, že to vypadá úplně stejně:D. Vím, že je to rozdílný produkt, ale je rozdíl i v příchuti?
    Jinak moc se mi vážně tvůj výběr líbí:). Musím se zase podívat po tvarohu:).

    OdpovědětVymazat
  10. Moc skvělý článek :)
    Seznámek máme podobný, u mě bych tedy ještě přihodila zelený čaj, lněné semínko jako samotnou kategorii :D a více druhů oleje za studena lisovaných.
    Poslednou dobou je má nejoblíbenější potravina tvaroh, nemůžu se ho nabažit, hlavně ke svačinám a také nízkotučný. I když bych chtěla mléčné výrobky trochu omezit, tvaroh se mi zdá ze všech nejvíce přínosný.
    Můžu se zeptat, jaké ořechy jsou luštěniny? :O to je pro mě novinka :)

    OdpovědětVymazat
  11. Já? No před pár dny jsem se taky zamilovala do tvarohu. :D Takže tvaroh, arašídové máslo, kokos, med, ovesné vločky, bílý jogurt, zelenina, ovoce (jablka!), skořice, slunečnicová semínka, čoko müsli jako dochucení kaše... Co ještě? :D No ani nevím. Já doma čokoládu mít nemůžu, neumím moc odolávat. A pokud mám blbou náladu, je to úplně konečná. :D Takže radši si vždy připravím třeba něco zdravého z banánu, ovesných vloček apod. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ty jsi poctivá, mně stále něco chybí a pak se vztekám :D
    U nás jde všechno na dračku :D, ovesné vločky hnedka fuč, tvaroh jak by smet :D
    Takové zásobičky, které nikdy nezmizí, závidím.

    OdpovědětVymazat
  13. Ten eznam je hezký, samé super věci :) Já jím vlastně to samé, snad jen kromě toho šmakouna. A ještě zařazuji hodně luštěnin a oříšků :) A ty banány - to jsem na to mstejně! Moje každodenní nutnost :D

    OdpovědětVymazat
  14. Hodně velkou většinu máme podobnou :) zdravé věci jsou přece tak dobré!!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)