úterý 6. března 2018

* My Cooking Diary - recenze


Ahoj! Po 3 letech, kdy jsem upadla v zapomnění, jsem zpět. Nevím, na jak dlouho, ale svět blogování mi už sakramentsky scházel. Dlouho jsem přemýšlela, s jakým článkem se vrátit mezi vás. A volba padla na Kačí a její kuchařku My Cooking Diary, která je mi v posledních měsících velikou inspirací a spásou ve dnech, kdy už jsem s vařením skutečně v koncích. A věřím, že vám, ať už zkušeným kuchařům a kuchařinkám nebo teprve začátečníkům, poskytne notnou dávkou skvělých receptů. Sem s nimi!

Přiznám se, že kuchařky si často nekupuju. Dokonce i tuto jsem dostala darem, i když jsem si pro ni osobně byla za Kačí a Adamem na zlínské autogramiádě. Tehdy jsem ještě moc netušila, kdo ta holka vlastně je. Jednoho dne jsem ji objevila na Instagramu a zamilovala se do jejích nápadů. Jídlo a jeho přípravu zbožňuji, ať už se vaří, peče, smaží, griluje. Miluju jednoduché, praktické a rychlé recepty. A těch má v sobě My Cooking Diary vážně dost. 

Kuchařka je rozdělena do 4 hlavních sekcí - základní recepty, snídaně, obědy, večeře. Základních receptů je deset, v každé další sekci se skrývá 30 receptů. Kniha obsahuje z valné většiny zdravé recepty, ale najdou se v ní i známé klasiky jako koprová omáčka, tvarohové knedlíky, palačinky nebo halušky.



Chvilku mi trvalo, než jsem si zvykla na autentičnost receptů, které jsou psány hovorovou češtinou. Sama Kačí říká, že chtěla, aby kniha byla psána v tomto stylu, tedy řečí, kterou ona sama běžně mluví. Nakonec mi při listování přišla forma vyjadřování vlastně celkem stravitelná, i když jsem milovníkem spisovné češtiny. :-)

Spoustu, a tím myslím opravdu spoustu receptů, jsem ještě neměla čas vyzkoušet. Ale na pár vybraných už řada přišla. Zamilovala jsem si pečená křidýlka, celozrnný chléb i chilli con carne. Posledním vyzkoušeným receptem byla bramborová frittata, díky níž jsem mimo jiné vyzkoušela poprvé baby špenát. A byla naprosto dokonalá!



Na samotných receptech se mi líbí nejen volba zdravých potravin, ale také ve většině případech snadno dostupných. V minulosti mě mnohdy na exotičtějších receptech mrzelo, že přísady nešly snadno sehnat. I když se v My Cooking Diary pár výstředních kousků objevilo, nešlo o nic nedostupného. 
Příjemným zpestřením samotné kuchařky je široká škála neotřelých a originalních jídel. Vážně. Tolik nových a dosud nepoznaných receptů pohromadě jsem ještě neviděla. A pokud se vyžíváte v celozrnných moukách, avokádech, quinoách, kuskusech a dalších zdravých potravinách, rozhodně po kuchařce sáhněte. Ale i pokud ne. Je vhodná i pro ty, kteří ještě nikdy nevařili. Srozumitelnost postupů je báječná, pochopí i ti nejméně chápaví. :-)

Zajímavá vás, jaké recepty v knize najdete? Mě osobně navnadilo třeba pár těchto vybraných - malinová chia marmeláda, vejce do skla, kuřecí tikka masala, huevos rancheros, polévka z pečených rajčat. A spousta dalších. :-)

Kuchařka je k sehnání pouze na Kaččiném e-shopu za 450 korun. A pokud váháte, mrkněte na Instagram na hastag #měsícskačí, kde už se to hemží fotkami od těch, co recepty vyzkoušeli. :-)



Máte už svou My Cooking Diary doma? :-)

Mějte se krásně,
Týna


♥_♥_♥_♥_♥_♥_♥_♥_♥

1 komentář:

  1. Tyyjo, ani nevíš, jak se mi rozzářili očička, když jsem viděla nový článek.. Super !:)

    FIT MADDIE

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)